Щороку на планеті
накопичується понад 2 мільярди тонн сміття, і лише мала частина цього обсягу
підлягає переробці. Водночас переробка відходів відіграє ключову роль у
збереженні довкілля: вона знижує рівень забруднення, економить природні ресурси
та допомагає зробити планету чистішою. Крім того, деякі відходи можуть мати
соціальну користь — наприклад, пластикові кришечки можуть використовуватися для
виготовлення протезів для людей, які цього потребують.
З такими важливими
темами учні 3-В класу Мукачівського ліцею №8 (під керівництвом класного
керівника Павук Ольги Вікторівни) ознайомилися 18 березня на еко-занятті, що
відбулося в нашій бібліотеці. Захід був присвячений Міжнародному дню
переробки відходів і мав на меті навчити дітей свідомого ставлення до довкілля.
Бібліотека стала не
лише місцем для навчання, а й справжнім екологічним майданчиком для обговорень.
Адже важливо виховувати екологічну культуру з раннього віку, щоб майбутнє
покоління могло приймати відповідальні рішення.
Захід розпочала Товтин
Алла, бібліотекар читальної зали, яка ознайомила дітей із бібліотекою та
представила добірку книг на екологічну тематику. Вона розповіла, як література
допомагає краще зрозуміти важливість охорони природи та відповідального
поводження з відходами. Бібліотекар також поділилася цікавим фактом про
переробку пластикових кришечок — вони можуть використовуватися для виготовлення
протезів. Ця інформація викликала великий інтерес у школярів, адже вони
побачили, як маленькі дії можуть приносити велику користь суспільству.
Наступним етапом стала
презентація від Шишкіної Ірини, еко-тренера Інституту еколого-релігійних студій
(ІЕРС). Вона розповіла дітям про основні принципи переробки відходів, пояснила
важливість сортування сміття та ознайомила з різними типами контейнерів: для
паперу, пластику, скла,
органічних відходів і небезпечних матеріалів.
Особливу увагу
еко-тренер приділила концепції "три R": Reduce (зменшення) –
споживати менше та скорочувати кількість відходів; Reuse (повторне використання)
– давати речам друге життя, перш ніж їх викинути; Recycle (переробка) –
відповідально сортувати сміття для його подальшої обробки.Ці три правила стали
основою дискусії серед дітей, які ділилися своїм досвідом сортування відходів у
родинах та пропонували власні ідеї щодо зменшення сміття у побуті.
На завершення заняття
учні виконали практичні вправи, що допомогли закріпити отримані знання. Також
вони отримали декілька видань від ІЕРС у співпраці з NABU, які поповнили їхню
класну бібліотеку.
Захід відбувся в
рамках співпраці Iнституту еколого-релігійних студій (Institute of
Ecological and Religious Studies- IERS) (керівник Oleksandr
Bokotey) із Союзом охорони природи Німеччини (NABU
Bundesverband, NABU
International) за підтримки Hanns R. Neumann
Stiftung, керівник проєкту Ivan Tymofeiev (NABU), координаторка
проєкту Nataliya Kulya
(IERS).
Інформаційна служба Institute of
Ecological and Religious Studies- IERS