Загальна кількість переглядів сторінки

неділю, 21 березня 2021 р.

Міжнародний день "дітей сонця"

 21 березня увесь світ відзначає Міжнародний день людини з синдромом Дауна.

Вперше цей день був проведений у 2006 році, його ініціаторами стали Європейська асоціація Даун-синдром (EDSA) та Всесвітня асоціація Даун-синдром (ІDSA).

 

Чому саме 21 березня?

Тому, що день і місяць символічно відображають природу виникнення патології. Березень обраний тому, що синдром Дауна являє собою трисомію (березень – третій місяць року) за 21 хромосомою (тому і 21 березня). Синдром Дауна – це генетична аномалія, якій притаманна додаткова хромосома 21. Люди з синдромом Дауна мають 47 хромосом замість звичних 46.

Синдром відомий ще з 1866 року й названий за ім’ям англійського лікаря, який його відкрив і описав, але причини виникнення патології були відкриті вченими-генетиками лише у ХХ столітті.

Хто такі “сонячні люди”?

Головною метою Міжнародного дня людини з синдромом Дауна є привернення уваги суспільства до проблем людей з обмеженими здібностями, адже вони трохи відрізняються від звичайних людей в плані інтелекту і багато хто з них страждає від вроджених вад серця.

Людей з синдромом Дауна називають «сонячними дітьми», приписуючи їм підвищену усмішливість і постійне перебування в гарному настрої. Та це не зовсім так. Їм, як і всім людям, властиві коливання настрою, але деякі характерні риси характеру у них є: вони слухняні, терплячі. Що їм не властиво абсолютно, так це агресивність. Своєю добротою, щирістю і безпосередністю вони компенсують все те, в чому відрізняються від звичайних людей, а часто і перевершують їх.

Світова статистика

Синдром Дауна, який є вродженою генетичною аномалією, розповсюджений в усьому світі і це не залежить від раси, місця проживання, способу життя або соціального становища батьків.

Сьогодні в світі народжується від трьох до п’яти тисяч дітей з синдромом, в Україні – близько 400.

У країнах Європи до 80 % дітей із синдромом Дауна навчаються разом із іншими школярами, в Україні ж таких набереться ледве відсоток.

Нажаль,  в нашій країні для цих діток проблемою є і відвідування дитячого садка, і громадських та культурних закладів. А для них таким важливим є спілкування з однолітками, а ще доступ до медичного обслуговування, програм раннього втручання та інклюзивної освіти.

 «Підтримуй тих, хто поруч!» закликає книжково-інформаційна виставка у вітрині нашої бібліотеки. Тут представлені книги, які можуть стати у нагоді батькам та педагогам дітей з особливими потребами. В них ви знайдете не тільки загальну інформацію, але й практичні рекомендації, посилання на корисні ресурси, підказки для батьків та педагогів та дізнаєтесь про зарубіжний досвід.

Чеботарьова, О.

Дитина із синдромом Дауна : навч.-метод. вид. / О. Чеботарьова та ін. – Харків : Ранок, 2018. – 48 с.

Як свідчить досвід багатьох країн світу, люди із синдромом Дауна стають повноцінними членами суспільства, діти можуть ходити у звичайні дошкільні заклади та школи, дорослі знаходити роботу та створювати сім’ю. Необхідно лише допомогти дитині із синдромом Дауна знайти своє місце в житті. Для цього батьки повинні знати якомога більше про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання.

Колупаєва , А.

Інклюзивне навчання: вибір батьків : навч.-метод. вид. / А. Колупаєва, Л. Наконечна. – Харків : Ранок, 2018. – 56 c.

Демократичні зміни в суспільному житті країни зумовили нове бачення, розуміння та переоцінку багатьох сталих положень. Як наслідок, на сучасному етапі, однією з альтернативних форм здобуття освіти дітьми з особливостями психофізичного розвитку стало інклюзивне навчання, що передбачає перебування дитини з особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному закладі.

Трикоз, С.

Дитина з порушенням інтелектуального розвитку: навч.-метод. вид. / С. Трикоз. – Харків : Ранок, 2018. – 40 с.

У цьому посібнику розглядаються особливості інтелектуальних порушень у дітей з урахуванням реалій і перспектив. Цей путівник для батьків допоможе їм зрозуміти власну дитину й усвідомити те, що інтелектуальні порушення не є вироком. Батьки знайдуть тут поради щодо того, як має навчатися дитина, як її можна підготувати до школи та які види діяльності доцільно практикувати в родині.

Колупаєва, А.

Інклюзивна практика: технології навчання / А. Колупаєва, О. Таранченко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 160 с.

У виданні представлено ефективні технології навчання дітей з особливостями розвитку. Книга містить рекомендації щодо адаптації дитини та модифікації навчального середовища; прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; опис специфіки роботи з батьками таких школярів; поради, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.

Колупаєва, А.

Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі / А.Колупаєва, О.Таранченко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 112 с.

Книга містить методичні рекомендації щодо адаптації та модифікації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; опис специфіки роботи з батьками таких школярів і фахівцями; поради стосовно корисних ресурсів, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.

Прохоренко, Л.

Дитина із труднощами у навчанні / Л. Прохоренко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 48 с.

Ця книжка призначена для батьків дітей, у яких виявлено порушення когнітивного розвитку, тобто кмітливості, здатності сприймати нову інформацію і запам’ятовувати її, уваги, мовлення, орієнтації у просторі і часі, рухових навичок. Автор розповідає про причини цих порушень, акцентує увагу на тому, чому цим дітям украй необхідна допомога дорослих, надає конкретні поради щодо розвитку такої дитини.

Також пропонуємо вашій увазі книжку Ібен Акерлі, в якій розповідається про хлопчика Ларса із синдромом Дауна. Популярність цієї історії показала, наскільки потужною силою в зміні ставлення та сприйняття інклюзивності може бути просто розказана історія із власного досвіду.

Акерлі, І.

Ларс. Lol  / І. Акерлі. – Львів: Вид-во «Старого Лева», 2019. – 200 с.

Аманда нетерпляче чекає нового навчального року. Може, тепер їй нарешті вдасться розлюбити Адама, який, здається, зовсім не звертає на неї уваги. А ще цього року її клас має опікуватися першо­класниками. Та Аманда не знає, що її підопічним натомість стане новий однокласник Ларс із синдромом Дауна. Перед дівчиною непросте завдання: вона не тільки має знайти спільну мову з Ларсом, який може стати їй веселим та вірним другом, а й захистити його від можливих цькувань...




Немає коментарів:

Дописати коментар